09:53 Учитель року- 2017 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Увага! Триває Всеукраїнський конкурс "Учитель року -2017" Додаток 1 до листа ДоноблІППО від 13.10.2016 р. № 508/11
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ І ПРОВЕДЕННЯ І (МІСЬКОГО, РАЙОННОГО) ТА ІІ (ОБЛАСНОГО) ТУРУ ВСЕУКРАЇНСЬКОГО КОНКУРСУ «УЧИТЕЛЬ РОКУ – 2017» У 2016-2017 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ Всеукраїнський конкурс «Учитель року – 2017» (далі – Конкурс) проводиться на виконання Указу Президента України від 29 червня 1995 року № 489 «Про всеукраїнський конкурс «Учитель року», відповідно до Положення про всеукраїнський конкурс «Учитель року», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 1995 року № 638, наказу Міністерства освіти і науки України від 14.06.2016 р. № 668 «Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017», наказу департаменту освіти і науки Донецької облдержадміністрації від 03.10.2016 р. № 385 «Про проведення І-го та ІІ-го турів всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» у таких номінаціях: «Біологія», «Інформатика», «Музичне мистецтво», «Початкова освіта». Конкурс проводиться у два тури:
У ІІ (обласному) турі Конкурсу беруть участь переможці І туру – громадяни України, педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів за основним місцем роботи по одному від міста (району) у кожній номінації.
Відбірковий етап Конкурсу складається з 3-х випробувань:
1. «Інтернет-ресурс учителя» (60 балів) – сукупність інтегрованих програмно-апаратних та технічних засобів, а також інформації, призначеної для публікації в мережі Інтернет та яка відображається в певній текстовій, графічній або звуковій формах. Оцінюючи свій ресурс, учитель має усвідомлювати, наскільки сучасними є використані ІКТ в оформленні та структуруванні інформації, чи простежується єдиний стиль у презентації його авторських матеріалів, чи дотриманий єдиний стиль, наскільки представлене є оригінальним та сприяє оптимізації навчального процесу. Мета конкурсного випробування: удосконалення навичок використання ІКТ щодо структурування інформації, її оформлення з додаванням авторських ілюстрацій та дотриманням єдиного стилю, оригінальності. Орієнтовні структурні компоненти Інтернет-ресурсу (сайту, блогу тощо):
Гостьова книга надає можливість відвідувачам залишити своє повідомлення, наприклад, про власні враження від ресурсу, побажання автору тощо. Надіслати листа адміністратору – іноді є нагальна потреба зв’язатися з автором (адміністратором) Інтернет-ресурсу. З цією метою найкраще підходить форма електронного листа. Форум – обговорення певних подій, явищ, матеріалів тощо. Рекомендуємо розмістити теми не тільки для колег-педагогів, а й для учнів. Наприклад, розміщувати творчі завдання чи поради, створити тему «Голос учня», у якій дитина могла б написати своє бачення певного явища чи ставлення до нього. Міні-чат – зручна форма для розміщення швидких повідомлень відвідувачами.
Звичайно, зазначений перелік не є догмою і було б дуже добре, якби кожен конкурсант виявив власне бачення, доповнив його своїми креативними ідеями, родзинками, неповторним обличчям і матеріалами, а не запозиченими з інших джерел. Крім цього, слід звернути увагу на важливість називання сторінок і розділів таким чином, щоб відвідувачі розуміли, який контент там розміщено. Критерії оцінювання «Інтернет-ресурсу учителя
2. Конкурсне випробування щодо виявлення фахового рівня педагога (60 балів) Регламент: до 2 год. Формат: комп’ютерне тестування (40 питань: 10 – психологія й педагогіка, 30 – предмет і методика). Тести можуть містити завдання з вибором однієї або декількох відповідей із запропонованих, встановлення відповідності логічно пов’язаних пар, встановлення правильної послідовності, відкриті завдання з короткою відповіддю. Дата проведення: 30 листопада 2016 р. 3. Конкурсне випробування «Практична робота», що передбачає перевірку вміння конкурсантів виконувати практичні завдання у межах навчального предмета (40 балів) Регламент: до 60 хв. Формат: залежить від навчального предмета та визначається членами фахового журі. Приклади тематики практичної роботи: з біології - лабораторна робота, розв’язання задач з молекулярної біології, генетики, екології, анатомії та фізіології людини; з музичного мистецтва – музикування, інтерпретація музичного твору, використання різноманітних методик та прийомів щодо вивчення музичного твору; з інформатики - робота з базами даних, робота в текстовому та табличному процесорах, розв’язування задач з програмування; з предметів початкової школи - розроблення етапів роботи над художнім твором за програмою початкової школи та інше. Критерії оцінювання розробляються членами фахових журі відповідно до формату практичної роботи. За результатами відбіркового етапу ІІ (обласного) туру Конкурсу визначається не більше 8 конкурсантів з кожної номінації, які набрали найбільшу кількість балів, для участі у заключному (очному) етапі ІІ (обласного) туру Конкурсу. ЗАКЛЮЧНИЙ ЕТАП Заключний етап ІІ обласного туру Конкурсу передбачає такі конкурсні випробування:
Матеріали, подані на конкурс, можуть бути, за згодою авторів, використані для тиражування, публікації в педагогічних виданнях, поширення досвіду учасників Конкурсу. Переможець ІІ (обласного) туру стає учасником третього (заключного) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року – 2017» у 2016-2017 н. р. Додаток 1 до методичних рекомендацій ПОРТФОЛІО Портфоліо – це комплект матеріалів, що розкривають професійну діяльність учителя за темою самоосвіти, характер його діяльності, творче і професійне становлення вчителя, сприяння формуванню навичок рефлексії (самооцінки). Найважливіше ˗˗ щоб учитель проаналізував свою роботу, власні успіхи, узагальнив і систематизував педагогічні досягнення, об'єктивно оцінив свої можливості й побачив способи подолання труднощів і досягнення більш високих результатів. Коментар до портфоліо має бути вдумливим, відображати власні думки вчителя щодо його діяльності, надавати повну картину творчого зростання педагога. Коментар може бути представлений у вигляді окремого листа читачеві, виступу, короткого параграфа з висловленням своїх думок, есе, пояснювальної записки та ін. Розмістити портфоліо бажано на Інтернет-ресурсі навчального закладу або власному. Вимоги до оформлення портфоліо 1. Логічність структуризації матеріалів, лаконічність усіх письмових пояснень. 2. Цілісність, тематична завершеність представлених матеріалів. 3. Технологічність. 4. Наочність результатів роботи. 5. Достовірність поданої інформації. 6. Націленість автора на самовдосконалення. 7. Охайність та естетичність оформлення. Портфоліо може містити такі розділи (кожен лишає за собою право оформлення портфоліо за власним бажанням) У цьому розділі розміщується фото, зазначаються ПІБ, посада та назва навчального закладу, у якому працює вчитель, педагогічні звання та нагороди. Розділ 2. «Мої досягнення» 2.1. «Офіційні документи» (копії документів про закінчення школи, сертифікатів офіційно визнаних міжнародних, всеукраїнських, регіональних, міських конкурсів, фестивалів, інших заходів, документи про участь у грантах, закінчення музичної, художньої, спортивної або іншої школи, сертифікатів про проходження практик, стажувань, тестування, участь у проектах і програмах, журнальні, газетні статті та фотодокументи; копії інших документів, що свідчать про успіхи вчителя). 2.2. «Життєвий досвід» (автобіографія, відгуки з тих місць роботи, де працював автор і т.п.). 2.3. «Навчання у виші» (назва вишу, улюблені предмети, викладачі, мотиви навчання, зміни поглядів на свою майбутню професію, список курсових і дипломних робіт, відгуки викладачів і наукових керівників, керівників навчальних, переддипломних і дипломних практик, список місць проходження практики та виконаних робіт). 2.4. «Науково-практична діяльність»:
2.5. «Курси за вибором і творчі роботи» (список пройдених додаткових курсів або семінарів, тренінгів; сертифікати, коментарі, набуті компетенції; список своїх творчих робіт, відгуки на них, у тому числі в ЗМІ тощо). Цей розділ дозволяє відстежити процес індивідуального становлення педагога. Розділ 3. «Я у світі людей» 3.1. «Участь у суспільному житті» (характер громадської активності педагога, займані громадські посади, проекти і програми, у яких брав участь, їх результативність). 3.2. «Хобі, інтереси» (сфера особистих інтересів, занять, хобі; їх приклади, ілюстрації, значення в житті взагалі і в професійному, зокрема). Розділ 4. «Погляд на себе і в майбутнє» 4.1. «Мої цінності й ідеали» (те, що автор цінує, що вважає важливим, поважає). 4.2. «Мої життєві плани» (бачення власної місії, життєвої та професійної мети, а також стратегії, планів, способів та часу їх досягнення тощо). 4.3. «Мій девіз» (девіз, кредо на новому етапі життя). Розділ 5. Результати педагогічної діяльності Матеріали цього розділу повинні давати уявлення про динаміку результатів педагогічної діяльності вчителя за період роботи в загальноосвітньому навчальному закладі (власні досягнення, список учнів - переможців олімпіад, турнірів, конкурсів, інтелектуальних змагань тощо). Розділ 6. Науково-методична діяльність У цьому розділі розміщуються методичні матеріали, що свідчать про професіоналізм педагога:
Розділ 7. Позаурочна професійна діяльність Розділ може містити матеріали: · програми роботи гуртків та факультативів; · сценарії позакласних заходів, фотографії й відеозаписи проведених заходів (виставки, предметні екскурсії, КВК, брейн-ринги тощо); · список творчих робіт, рефератів, навчально-дослідних робіт, проектів, виконаних учнями з предмета у позаурочній діяльності; · інші інформаційно-аналітичні матеріали. Розділ 8. Навчально-матеріальна база У цьому розділі розміщується витяг з паспорта навчального кабінету (за його наявності): · список словників та іншої довідникової літератури з предмета; · список наочних посібників (макети, таблиці, схеми, ілюстрації, портрети та ін.); · наявність технічних засобів навчання (телевізор, відеомагнітофон, музичний центр та ін.); · наявність комп'ютера та комп'ютерних засобів навчання (програми віртуального експерименту, контролю знань, мультимедійні підручники і т. п.); · аудіо - та відеопосібники; · наявність дидактичного матеріалу, збірників завдань, вправ, прикладів рефератів і творів тощо; · інші матеріали за бажанням учителя. До зазначених документів можуть додаватися також матеріали, що регламентують роботу педагога (положення про єдиний орфографічний режим, ведення й перевірку зошитів, норми оцінки та ін.). У творчому досьє можуть бути представлені збірки різних творчих, проектних, дослідницьких робіт учителя, опис його авторських методик, розробок, програм; а також дані про основні напрямки його творчої активності, участі в наукових конференціях, конкурсах, педагогічних читаннях, проходження курсів підвищення кваліфікації; карта творчого зростання та ін. У діагностиці успішності вчителя містяться результати оцінки й самооцінки педагога: особистості вчителя, педагогічної діяльності, професійного спілкування, якості освітнього процесу (аналіз роботи за 3 роки: зрізи знань, підсумки успішності, навчальне навантаження вчителя, програмний банк, використання сучасних технологій, результати олімпіад, план розвитку кабінету). Відгуки містять характеристики ставлення педагога до різних видів діяльності, представлені адміністрацією, колегами, батьками, а також самоаналіз діяльності педагога: відгук про творчу роботу, виступ на НПК, педагогічних читаннях, педрадах та ін., рецензії на статті, методичний бюлетень про проведені відкриті уроки, висновок про якість виконаної роботи (творчої, дослідницької), резюме, підготовлене педагогом, з оцінкою власних професійних досягнень. Додаток 2 до методичних рекомендацій МІЙ ДОСВІД Авторське узагальнення досвіду має бути розміщене на Інтернет-ресурсі у формі тексту (статті, доповіді тощо). Орієнтовна структура опису досвіду є такою: 1. Тема досвіду. Тема має бути чітко й лаконічно сформульована, з відображенням ідеї досвіду, області використання та характеру управлінської, методичної або навчально-виховної проблеми, яку він вирішує. Тему слід визначати конкретно. 2. Стислі відомості про носія досвіду, період роботи над темою досвіду 3. Обґрунтування актуальності досвіду, значення його для вдосконалення та підвищення якості навчально-виховного процесу. Обґрунтування має виходити з двох основних позицій: - Практична значущість досвіду (наскільки даний досвід сприяє вирішенню завдань державної політики в освіті та регіональних освітніх завдань, яка його соціальна значущість (у тому числі, й для викладачів інших предметів); - які типові загальні недоліки (протиріччя), що існують сьогодні в педагогічній діяльності, допомагає ліквідувати (розв’язати) запропонований досвід. 4. Формулювання авторського підходу має базуватися на науковій основі: які теорії, положення, розробки науковців використовує автор для вдосконалення навчально-виховного процесу, на яких сучасних наукових ідеях, положеннях формувався передовий педагогічний досвід. Особливо важливо виокремити властиві лише автору досвіду підходи до раціоналізації існуючих ідей, авторське застосування модифікованих форм і методів педагогічної чи управлінської діяльності, що дають високий результат (інноваційна значущість). 5. Провідна ідея досвіду - визначення головного, найбільш суттєвого в досвіді, виходячи з прогнозованого результату його впровадження, а саме: яких позитивних змін в удосконаленні навчально-виховного (управлінського) процесу очікує автор. Для цього бажано виділити в проблемі складові частини (фактори успіху), розмістити їх у відповідній послідовності. Факторами успіху можуть бути: визначення змісту навчально-виховної роботи (Що?), мети і завдань педагогічної діяльності (Для чого?), форм і методів навчально-виховної роботи, їх оптимального вибору, технології їх використання, способів діяльності педагога і дітей (Як?). Сформулювати ідею досвіду допоможе конструктор-відповіді на питання: Що робить автор? Для чого він це робить? або Який одержав результат? Як він це робить? 6. Технологія досвіду: як поетапно, за допомогою яких форм, методів, прийомів, способів діяльності автор досягає реалізації провідної ідеї досвіду. Необхідно визначити особливості педагогічної системи носія досвіду, педагогічні закономірності, на які спирається досліджуваний досвід, конкретні зразки педагогічних напрацювань, описати постановку педагогічного експерименту та його результати, обґрунтувати ефективність нових прийомів та засобів навчання. Для того, щоб правильно визначити ефективність навчальної, виховної роботи педагога, важливо з’ясувати, які завдання він ставить, обираючи ті чи інші методи, прийоми, форми. Необхідно звернути увагу на зміст навчальної і виховної роботи (характер доказів, фактів, прикладів, що сприяють глибокому засвоєнню учнями тих чи інших світоглядних і наукових ідей), відповідність змісту поставленій меті і завданням; форми і методи навчальної і виховної роботи - їх оптимальний вибір у зв’язку з поставленою метою і завданнями; технологію їх застосування, способи діяльності вчителів і учнів; організацію навчально-виховного процесу, способи включення в навчальну, трудову діяльність, відповідність організації поставленим меті і завданням. 7. Урахування в досвіді роботи психологічних особливостей учнів. 8. Які труднощі долав носій досвіду в процесі роботи. 9. Результативність досвіду на основі аналізу показників: особистісного розвитку учнів, сформованості в них громадянських, полікультурних, мовних та інших компетенцій; навчальних досягнень та наявності навичок пошукової діяльності. Необхідно зазначити відмінність одержаних результатів у навчально-виховному процесі від попередніх за таких само умов, зробивши акцент на порівняльному аналізі результативності роботи. 10. Загальний висновок, що підтверджує значущість досвіду, можливості та умови використання запропонованого досвіду в масовій педагогічній практиці. 11. Додатки (у разі потреби), необхідні для повноти досвіду: ілюстрації, таблиці, діаграми, матеріали довідникового характеру, авторські програми, модифіковані програми, проекти, цикли уроків, сценарії, тематичні та поурочні плани та ін., які не повинні повторювати текст роботи, а тільки доповнювати її. Перелік можливих матеріалів додатків до опису досвіду роботи: • Авторські програми, модифіковані програми, проекти. • Перевірка ефективності досвіду. • Послідовники. • Фотографії вчителя, кабінету, стендів. • Тематичне планування. • Поурочні плани. • Система уроків, занять з теми досвіду. • План самоосвітньої роботи. • План роботи факультативів. • План гурткової роботи. • Комп'ютерне забезпечення занять. • Сценарії вечорів, свят і т.п. • Тексти лекцій, виступів, доповідей, рефератів та ін. • Творчі роботи учнів. • Дані про успішність учнів. • Участь учнів у суспільному житті громади. Дані про випускників та колишніх учнів (успіхи, що мають відношення до системи роботи вчителя).
Додаток 2 до листа ДоноблІППО від 13.10.2016 р. № 508/11
Статистичний звіт щодо учасників І (районного, міського) туру всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2017»
_________________ /_________________/ ( Підпис особи, відповідальної за проведення Конкурсу в місті (районі)
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
Всього коментарів: 0 | |